Haluun kertoo teille yhen tosi rasittavan jutun mikä tapahtu tänää..
Eli joo. Menin tänää skootterilla käymää kaupas. En tiiä miten muuallapäin on tapana, ainakaa kaupungeis tuskin kannattaa jättää kypärää skootterin päälle tms. ettei varasteta, mut siis tääl pikkupaikkakunnal ny melkei kaikki jättää pyörät lukitsematta ja kypärät iha vaa mopojen päälle ja näin. No, tulin kaupasta ja laitoin tavaroita skootterin penkin alle ja olin jo aiva lähös ku tajusin et ei *****, mis mun kypärä on?! Tuli kauhee paniikki ja kattelin siin ympärilleni eikä sitä näkyny siinä missää. No, tunnen itteni iha lapselliseks mut mua rupes siin sit itkettää, ku tiesin et iskä rupeis huutaa et miks hitos en oo laittanu sitä kypärää penkin alle, et ei sitä ikinä voi tietää jos joku varastaa sen. Soitin sit iskälle et mitä mä ny teen.. No, se käski mun mennä kysyy kaupasta että näkyykö valvontakamerat parkkipaikalle asti ja menin kysyy, no ei näkyny. Soitin sit äitille et voiko se tuoda mulle uuden kypärän, ja puhuttii muutaki siin äitin kaa et se käski et mun pitää mennä kysyy kaupasta viel et ilmotanko tästä poliisilaitokselle vai kuinka ku tää tapahtu niitten pihas. Ei ehditty kuitenkaa lopettaa puhelua ku joku auto tuli siihe vieree ja joku mies kysy et mitä on tapahtunu. Sanoin sille sit et mun kypärä on pöllitty, nii se viisas kauas yhen lyhtypylvään luo, missä oli mun kypärä!!! Aluks huokasin helpotuksesta, et jes, joku on tehny mukahauskan tempun ja vieny mun kypärän sinne kauas. Sit kuitenki ku sain sen käsiini nii huomasin et siihen oli tullu aika paljo naarmuja, mut ei siin mitää, se oli likomärkä!! Joku oli kastellu sen vedellä, se oli sisältäki ihan märkä...
Eihän yks kypärän kasteleminen ja vähä naarmuttaminen ny maailmaa kaada, vaikka oliki inhottava mennä kotii märkä kypärä pääs miettien et kuinkaha likasta vettä siihe oli kaadettu, mutta että miksi!?! Mitä mä oon tehny, kuka mua vihaa näin paljo? Voi se tietty olla joku sellanenki et ei ees tiiä kenen kypärä ja skobo siin oli, mut tääl pikkupaikkakunnalla suurin osa tuntee toisensa ja sit ku on tapahtunu muita juttuja joista selviää et joku selvästi vihaa mua vaikka en mielestäni oo tehny yhtää mitää et pitäis vihata..
[x] en osaa kertoa asioita lyhyesti